Exercitiile fizice regulate sunt extrem de benefice pentru corp. Te ajuta sa iti mentii in parametrii optimi cele mai importante sisteme ale corpului: cardiovascular, respirator, muscular si scheletic.In special cand sunt acompaniate de o dieta sanatoasa, antrenamentele te ajuta sa elimini kilogramele in exces si sa iti mentii greutatea ideala, astfel ajutandu-te sa stai departe de o multime de probleme asociate obezitatii.

Stiai ca doza aceea zilnica de exercitii este benefica si pentru creier? Din moment ce mersul cu bicicleta, badmintonul, inotul, dansul, escalada, mersul alert si altele imbunatatesc circulatia sangelui catre creier si incurajeaza productia anumitor chimicale cerebrale, nu este de mirare ca antrenamentele devin benefice pentru materia cenusie.

Pentru ca multiplele sisteme corporale sa ramana sanatoase si rezistente, asigura-te ca iti efectuezi doza regulata de exercitii – cel putin 30 de minute de 3 pana la 5 ori pe saptamana pentru a te putea bucura de beneficii.

Ar trebui sa iti dezvolti acest obicei si daca iti doresti sa iti pastrezi mentalul intr-o conditie excelenta. In continuare vom lista cateva dintre cele mai uimitoare efecte pe care antrenamentele le pot avea asupra creierului:

Ajuta creierul sa devina mai rezistent la stres

Cu totii stim ca stresul poate dauna grav mintii si corpului. Expertii spun ca exercitiile regulate protejeaza creierul de efectele negative ale stresului, deoarece regleaza fluxul de neuroni catre zonele cerebrale predispuse la stres. Din acest motiv, exercitiile reprezinta una dintre cele mai bune solutii anti-stres din lume.

Ajuta la reducerea starilor de anxietate

Numeroase cercetari au demonstrat ca antrenamentele regulate pot ajuta la diminuarea starilor de anxietate. Alte studii au sugerat ca exercitiile de intensitate ridicata sunt foarte bune pentru gestionarea anxietatii, in special in cazul femeilor.

Daca nu iti doresti sa controlezi anxietatea cu medicamente care induc efecte secundare nedorite si simptome periculoase de sevraj, combate-o cu exercitii.

Imbunatatesc starea de spirit si controleaza depresia

Pe langa anxietate, se spune ca antrenamentele regulate pot reduce chiar si depresia. De fapt, unii experti spun ca exercitiile tind sa confere acelasi efect precum medicamentele antidepresive si terapia.

Exista sansa sa nu poata elimina complet ideile depresive, dar exercitiile fizice pot fi folosite precum una dintre tehnicile care te ajuta sa scapi intr-un final de tulburare.

Imbunatatesc memoria

Conform unui studiu, 30 de minute de antrenamente pot mari considerabil viteza cu care stochezi si revoci informatii, desi se spune ca exactitatea datelor ar putea fie afectata. Mai mult, unele investigatii stiintifice sugereaza ca exercitiile regulate de intensitate moderata sunt benefice pentru memoria pe termen lung.

Ajuta la reducerea riscului de a suferi un AVC silentios

Precum sugereaza si numele, acest tip de accident vascular cauzeaza lezarea anumitor zone din creier unde exista un flux redus de sange, dar nu produce niciun simptom secundar. Expertii spun ca prin doza ta zilnica de antrenamente – in special cardio – poti scade cu pana la 40% sansele de a suferi un accident vascular silentios.

Te ajuta sa dormi mai bine

Antrenamentele efectuate cu vreo 2 ore inainte de somn nu sunt deloc o idee buna, pentru ca toata adrenalina din sange te poate tine in alerta. Insa, exercitiile de dimineata sau candva in mijlocul zilei te pot ajuta sa dormi mai bine pe timpul noptii. Insomniacii pot beneficia enorm de mult de pe urma antrenamentelor fizice regulate.

Controleaza atacurile migrenelor

Iti este teama sa efectuezi exercitii fizice pentru ca te-ai putea pricopsi cu un atac oribil de migrena? Atunci poti opta pentru formele moderate sau temperate de exercitii.

Daca suferi des de migrene, refuza sa mai intorci spatele exercitiilor, deoarece participantii la un studiu au spus ca mersul cu bicicleta de 3 ori pe saptamana, timp de 3 luni, i-a ajutat sa isi reduca frecventa acestor dureri intense de cap.

Publicare advertoriale SEO contact@xseo.ro