AcasăNoutatiSfaturi utile pentru a da un randament mult mai bun la biroul...

Sfaturi utile pentru a da un randament mult mai bun la biroul de acasa

Angajatii care lucreaza de la distanta descopera adesea ca munca de acasa este diferita de ceea ce se asteptau si necesita abilitati precum si obiceiuri specifice.

Cu toate acestea, mentinerea performantei asteptate in aceste circumstante nu este intotdeauna usoara din cauza numeroaselor distrageri de acasa. Poate fi usor sa stai pe canapea cu laptopul tau si sa te astepti sa lucrezi – cei care au mai multa experienta in domeniu iti vor spune ca au incercat si ca pur si simplu nu functioneaza!

Suntem creaturi ale obisnuintei si cei mai multi dintre noi sunt obisnuiti sa se relaxeze in fata calculatorului pentru a citi stirile, a se uita la televizor, a se juca si a discuta cu prietenii si familia.

Prin urmare, trebuie sa creezi, in locuinta ta, un spatiu de lucru care sa fie distinct de orice spatiu rezervat pentru odihna sau timp liber. Acest lucru va trimite un semnal catre creierul tau cum ca este timpul sa lucrezi si nu sa te joci.

Nu conteaza daca esti antreprenor, freelancer sau lucrezi de acasa ocazional, mai jos am adunat cateva sfaturi pentru a-ti asigura si spori productivitatea si pentru a da un randament mult mai bun la biroul de acasa.

Cei doi „O” esentiali

Este vorba despre organizare si ordine. Atunci cand lucrezi intr-un mediu informal, precum biroul din propria ta locuinta, exista des tendinta de a fi distras si delasator.

Daca vrei sa te concentrezi si sa poti lucra eficient, ai nevoie de ordine in jurul tau. Haosul exterior iti afecteaza, fara sa-ti dai seama, starea interioara. Un birou ordonat, fara hartii, cani si alte obiecte razlete, te va ajuta sa ramai ancorat in task-uri.

De asemenea, organizarea joaca un rol deosebit de important. Trebuie sa stii unde iti pastrezi fiecare document, care este locul fiecarui contract si asa mai departe. In caz contrar, vei pierde foarte mult timp cautand lucruri si intrand intr-o stare de nervozitate sau chiar anxietate.

Imparte-ti eficient timpul

O greseala foarte frecventa in randul celor ce lucreaza de acasa este sa subestimeze importanta unui program fix. Chiar daca nu exista un manager care sa iti monitorizeze timpul, nu inseamna ca este in regula sa ramai in pat sau in pauza de cafea pana la pranz.

Trezeste-te devreme si incepe ziua de lucru imediat dupa ce ai luat micul dejun. Vei vedea cum productivitatea ta incepe sa creasca.

Totodata, ai grija sa nu intri nici in cealalta extrema. Munca neintrerupta iti va aduce, in timp, oboseala cronica si o cantitate imensa de stres. Stabileste un interval potrivit pentru tine si ia scurte pauze in mod regulat.

Nu ignora confortul

Atunci cand simti ca mintea iti zboara in toate directiile si nu poti, sub niciun chip, sa mai lucrezi, analizeaza-te pentru cateva minute.

Este posibil sa simti un disconfort lombar, sa fii amortit, sa iti fie foame sau sete. Nu ignora aceste aspecte, chiar daca par a fi simple detalii. Disconfortul fizic se traduce, de cele mai multe ori, prin lipsa concentrarii.

Asadar, daca ai un birou acasa, investeste intr-un scaun de calitate, care sa iti sustina coloana vertebrala, chiar si atunci cand nu te ridici timp de ore intregi.

De asemenea, nu omite niciodata pauza de pranz, oricat de multa treaba ai avea. In caz contrar, toata energia ta se va pierde si, chiar daca vei dori sa muncesti din greu, nu vei mai putea face acest lucru.

Do not disturb!

Unele persoane vor considera ca, daca lucrezi de acasa, esti mereu disponibil pentru o cafea sau o discutie. Ei, bine, va trebui sa gestionezi cu atentie acest lucru.

Desi, uneori, poate fi constructiv sa iei o pauza si sa stai de vorba cu un prieten sau cu persoana alaturi de care locuiesti, este recomandat sa nu transformi asta intr-un obicei.

Fa un pact cu tine insuti si verifica-ti notificarile si mesajele de pe telefon doar in anumite momente, pentru a nu-ti pierde concentrarea si productivitatea.

De asemenea, daca in casa sunt prezente si alte persoane, inchide usa biroului tau si anunta-ti rudele sau partenerul ca ai inceput programul de lucru, care va dura pana la o anumita ora.

Nu uita de atmosfera!

Oricand poti sa-ti personalizezi biroul cu alte elemente decorative decat mobilierul, cum ar fi cumpararea unor plante sau montarea unor viniluri sau a unui tapet pentru a da o nota diferita locului de munca.

Cunoscute pentru proprietatile terapeutice, uleiurile esentiale sunt utilizate frecvent in aromaterapie si nu numai. Aromaterapia este definita ca tehnica de relaxare special conceputa pentru a reduce stresul si pentru a gestiona mai bine starile care te scot din zona de confort.

Atmosfera perfecta este cea care te face sa te simtiti confortabil si concentrat atunci cand lucrezi.

Persoanele care lucreaza cu succes de la biroul de acasa spun ca atmosfera este esentiala pentru productivitate. Solutia pentru o munca de acasa optima, este sa mentii un echilibru intre viata profesionala si cea privata, sa stabilesti limite si sa ai grija de tine.

Munca de acasa necesita disciplina. Daca esti la inceput de drum, s-ar putea sa-ti ia ceva mai mult timp pana iti gasesti ritmul, dar daca urmezi sfaturile de mai sus, iti va fi mult mai usor, si-ti va permite sa iti mentii productivitatea la biroul de acasa.

RELATED ARTICLES

Cele mai populare